Thursday, November 11, 2010

R = Rasa Riang Aki dan Prada

Minggu lepas agak panjang cutikan? Akan tetapi kami seperti tidak bercuti kerana Nabilah yang demam sampai tiga hari. Namun kucuba jua menyelinap ke studio untuk membaiki beg tanganku yang sudah tua dimamah usia seperti daun-daun yang kekeringan sewaktu Aki (musim luruh).
koleksi daun dari Aachen dan bingkai dari IKEA
Walaupun Aki kali ini kami berjauhan dari rimbunan warna-warni daun, bingkai daun ini hasil karya kawan sepejabatku yang baru pulang dari Germany dapat juga mengubat rinduuuuuu.
Terbeliak biji mata papa bila dia tengok keadaan beg itu

Misi kali ini iaitu operasi 'pembedahan' beg tangan lamaku berjalan lancar pada jam 3.00 pagi (tak ingat tarikh.. hihi) yang mengambil masa kira-kira satu jam. fuuuhhh..

Sepanjang proses mencantum dan menggubah :D

Beberapa hari juga kuambil masa untuk menyiapkan sedikit demi sedikit beberapa bahagian begku yang bernafas baru. Memang sudah lama teringin memakai beg berwarna cerah tapi ku tidak berani membelanjakan wang yang tinggi kerana risau tak puas hati kelak walaupun papa telah beri RM*** untuk membeli beg tangan baru.


Selamatkan bumi, kurangkan sampah/buangan (*v*)

Dan inilah hasilnya!! Anyaman Prada + lebihan sulaman kain chifon ibuku + lapik dalam asal beg lamaku. Sepanjang kubergaya dengan'nya' tak sangka ramai juga yang sudah jatuh cinta pada beg 'baruku' ini. Apa lagi.. kusenyum sampai ke telinga. seperti cerianya Nabilah yang baru baik dari demam.

3 comments:

MyBotanG said...

Love refashion post.. great one Fit!!
Aki is officially here.. and the colours of autumn are visible everywhere.. with every step we take, we hear the crunchy sound of dried leaves under our feet.. yummy!!! :)
LOVE the framed leaves.. Salam to mizon.
Hope Nabilah is doing well.. take care you all, panjang umur kita jumpa lagi..

asuhara sue said...

beg refashion, i likeeee.

Nuno Lady said...

Aaa.. Sue.. miss those colours!!! you too take care..
Asuhara Sue.. san kyu ;)